Waar moet je op letten bij het kiezen van een bedrijfsuitje?

1. Het doel

Het doel van een bedrijfsuitje kan enorm verschillen, maar vaak komt het allemaal op één ding neer, namelijk teambuilding. Elke ondernemer wilt natuurlijk dat zijn bedrijf productiever wordt. Een belangrijk onderdeel van de productiviteit van een bedrijf is de psychologie van de medewerkers. Als de medewerkers zich niet lekker in hun vel voelen of hun collega’s niet mogen kan er snel frictie ontstaan. Wanneer de medewerkers niet blij zijn gaan ze ook niet met plezier naar hun werk en voeren ze de taken met minder passie uit. Wat lijdt tot slordig werk. Een bedrijfsuitje kan een goed middel zijn om de band tussen je collega’s te versterken. Wanneer er een goede teamspirit en band tussen de collega’s is gaat het personeel ook liever naar het werk. Ideaal voor de productiviteit van het bedrijf natuurlijk!

2. Hoeveelheid personen

tips voor bedrijfsuitje
Bedrijfsuitjes zijn er in alle vormen en maten. Je kan het vaak zo gek niet bedenken. Je moet echter wel één ding duidelijk hebben, de hoeveelheid personen die meedoen met uitje. Als je je uitje wilt laten plannen dan is dit het belangrijkste punt. Je kan tenslotte vaak niet met 300 man uit eten. Zorg dat je weet wie mee gaat!

3. Thema


Weet wat je personeel leuk vindt! Vaak vallen uitjes waar gegeten en gedronken wordt erg in de smaak. Een wijntje of een biertje maakt het personeel al snel wat soepeler en vrolijker. Dit is een enorm handig hulpmiddel om je personeel iets informeler te laten zijn. Na een goed feestje voelt iedereen zich op de werkvloer ook wat comfortabeler met elkaar. Ook heel leuk zijn opdracht uitjes hierbij moet je team een bepaalde opdracht behalen, meestal in de vorm van een puzzel. Dit is eigenlijk een soort van samenwerkingsoefening, mensen luisteren goed naar elkaar en communiceren ook bij zo’n opdracht.

Éen ding hebben al deze punten gemeen, het belangrijkste is dat je een bedrijfsuitje organiseert voor je personeel en niet voor jezelf. Laat het personeel ook meedenken met voor een bedrijfsuitje. Vaak krijg je dan een bedrijfsuitje waar de mensen veel meer betrokken bij zijn!




Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *